Op vakantie naar Nederland:)

Hallo

Nu nog even genieten van de warmte in het mooie Singapore. Over een paar uurtjes vertrekken we richting Nederland. Daar is het iets kouder. Schilt maar 25 graden. Wel heel raar dat je nu je winterjas in je koffer stopt. We zullen er wel weer snel aan gewend zijn denk ik.

De afgelopen weken waren heerlijk rustig. Jos op reis en ik genieten van het zwembad en zelfs weer een leuk museum bezocht.

Natuurlijk hebben we nog het Chinese Nieuwjaar gehad. Wat een spektakel en het is nog niet afgelopen. 3 en 4 febr was iedereen verplicht vrij en wat ik nog niet had meegemaakt was dat er winkels dicht waren en de wegen zo leeg waren dat je dacht wat is er aan de hand??? Helaas missen we wel de grote optocht maar ja volgend jaar dan maar nietwaar.

Ook ben ik bij de vrouw van de ambassadeur op bezoek geweest. Er waren ongeveer 20 expatvrouwen. Het was erg leuk om te horen hoe iedereen het ervaart in Singapore en wat iedereen doet. De meeste vrouwen werken niet en willen ook echt genieten van alles wat Singapore maar zeker wat Azie biedt.

Verder heb ik 9 maart een vervolg gesprek op de Hollandse school:D. Ze zitten erg omhoog wat invalkrachten betreft. Dus helemaal super.

Deze week heb ik 2 ochtenden een soort relocation cursus gehad met 8 andere dames die hier ook net wonen. Erg leuk en interessant. Er werd verteld over de cultuur hier. Wat je niet en wel moet doen. Welke sportieve en sociale dingen er zijn. Maar ook informatie over betaald en onbetaald werk. Als vrijwilliger kun je hier enorm veel doen dus ook daar zal ik nog wel iets in gaan doen. Hoe mooi  Singapore er ook uitziet in het centrum,  er is veel verborgen leed wat de toerist niet ziet en hoort. Gehandicapten zie je heel weinig op straat. Bejaarden zijn afhankelijk van mensen die hen helpen anders komen ze de deur ook niet uit. Kortom genoeg te doen en ik hoef me niet te vervelen. Nu doe ik dat nog steeds niet:D:D.

Jos is nog op de Filippijnen geweest en was erg onder de indruk van alle strenge maatregelen daar. Allemaal politie met grote geweren. Veelvuldig werden de tassen onderzocht en bij elk warenhuis stonden ze ook. Hij voelde zich daar niet echt prettig.

En nu hebben we onze koffers gepakt met van alles en nog wat. Riijstkoekjes voor Iris en Rudolf het rendier ook voor Iris. Ja en warme kleren. Ik moet weer in een lange broek en een trui. Veel ligt ook nog in Nederland dus ruimte genoeg in de koffer.

Wie weet tot ziens in Nederland.

Groetjes Jos en Renieke

1. Jean-Paul:
    11 februari 2011
    Wederom leuk om te lezen.
    Tot morgen en een goede reis.

Jean-Paul & Denise
  2. Joost Plagge:
    Hallo,
    Zie uit naar zondag in Friesland. Een goede reis gewenst.
    Joost
  3. Lineke:
    11 februari 2011
    Fijn dat jij een goede relocation gekregen hebt. hoef je alleen het wiel opnieuw uit te vinden. Ben wel benieuwd wat voor soort vrijzilligerswerk er te doen is. Ben je niet helemaal horendol van de leeuwendansen geworden? Ben je nog de straat op geweest de avond voor nieuwjaar? Is dat nog altijd zo'n drukte? Jij hebt toch ook wel vantevoren je huis gepoetst :) ?
    Nu moet je ons klimaat niet zo slecht afschilderen, hoor! het is al veel beroerder geweest( OK, in vergelijking met vandaag is het deze week ook al veel beter geweest :(). Jullie gaan gewoon een voorjaar meemaken! (de sneeuwklokjes, winterakonietjes en krokussen beginnen hier en masse de grond uit te kruipen en vanochtend om kwart voor 7 hoorde ik voor het eerst weer een merel zingen!) Dus een perfecte tijd om terug te komen.Heel veel plezier hier en als het weer écht tegenvalt: jullie gaan weer terug - wij moeten het ermee doen!
  4. Iris:
    11 februari 2011
    Gezellig dat ik jullie weer zie!
    Tot morgen!

Dikke kus

Ps: ziiten er maar twee dingen in jullie koffer voor mij :P
  5. Klaasje:
    Hoi Jos en Renieke,
    Alweer onderweg naar ons landje,ja het zal wel weer even wennen zijn vooral wat het weer betreft.Heel veel plezier toegewenst,jullie zullen het wel druk hebben met alle bezoekjes.
    Leuk om even jullie blog te lezen.
    Groetjes Harry en Klaasje
  6. Herman en Lies Smid:
    Hallo,

Prettige vakantie en goeie reis.

groetjes, Herman en Lies