Weer thuis in Singapore

Hello,

Heerlijk ik ben weer thuis. Thuis in Singapore:D. Ja zo voelt het echt. Hoe fijn het ook was om mijn kinderen en verdere familie te zien ben ik toch blij dat ik weer in de levendige stad Singapore ben.

11 februari vertrokken Jos en ik naar Nederland en na een ongelofelijk onrustige reis(heelveel turbulentie) landden we op Nederlandse bodem. Tot mijn grote verrassing(Jos wist ervan) stonden Ivo, Iris en Eric bij de aankomsthal op ons te wachten. Dat was echt super en heel goed van ze om dat geheim te houden voor hun moeder:D. Goed gedaan!!!! We hebben eerst heerlijk koffie gedronken en de de jongens gek gemaakt  met onze I-phones:D:D. Na de koffie naar de auto......jeetje wat was het koud:S.

Thuis in Wijchen eerst even onze katten begroeten en het huis inspecteren:P:P. Daarna lekker bijgeklets en de nodige dingen gerepareerd in huis. Taak van Jos :). Verder heb ik een bezoekje aan de kapper gebracht en Jos en ik hebben het de hele dag volgehouden. Dus op tijd naar bed zodat we de volgende ochtend op tijd naar Friesland konden vertrekken.

Na het eerste weekend ging Jos aan het werk in Nijmegen en vertrok woensdag naar Hamburg.In het weekend gaf Iris een feestje.  De week daarop was de bul uitreiking van Iris en toen vertrok Jos weer naar Singapore. Ik bleef nog anderhalve week.

Ik heb me prima vermaakt door nog een paar keer naar Friesland te gaan.De stad Groningen heb ik ook nog even bezocht. En daar heb ik waanzinnig lekker gegeten:D:D.

8 maart vertrok ik weer naar Singapore. 9 maart om 6 uur in de ochtend stond  Jos op mij te wachten op het vliegveld. Heerlijk toen ik het vliegtuig uitstapte....het was warm:). Super om weer thuis te zijn en de hele dag genoten. Wel even geslapen ik redde het echt niet.

En nu is het 18 maart en kan ik jullie vertellen dat ik nu bij de Hollandse school werk als invaller:D:D.

Heb 3 dagen meegedraaid met alle klassen. Het was echt geweldig om weer tussen de kinderen te lopen en met ze bezig te zijn. Heb zelfs een rekenles(onvoorbereid) mogen geven in groep 7. Ik werd even getest door de leerkracht maar het ging met goed af. Ik ben benieuwd wanneer ik word opgeroepen om in te vallen. Het is zeker nog wel wennen met de lesmethode die zij gebruiken maar dat komt helemaal goed.

Jos heeft het nog steeds lekker druk maar heeft al enkele mensen aangenomen zodat zijn groep aardig compleet begint te raken en hij ook wat meer ruimte krijgt om ander werk te doen. Hij vindt het nog steeds ontzettend leuk ondanks dat de dagen hier wel wat langer zijn.

We zijn nu bezig om te kijken waar we naar toe willen met vakantie. Mooie adressen gekregen van een vriendin hier in Singapore. Misschien wordt het Lombok en Bali gecombineerd. We zien het wel. Als het goed is ga ik zelf nog een paar dagen naar Thailand iemand opzoeken die daar op vakantie is. Jos zit dan op dat moment een hele week in China.

Het wordt hier nu steeds warmer en zonniger maar het kan soms nog erg hard regenen. Maar in Nederland wordt het ook steeds beter lees ik.

Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte van ons.

Bye bye

1. Linda:
    Hee Renieke,

Goed om te horen dat je weer warm thuis zit. Gefeliciteerd met je baan! Super leuk en interessant! Ondertussen heb ik trouwens Iris zelf maar gevraagd om de scriptie door te sturen, het duurde iets te lang om te wachten tot jullie weer in NL zijn hihi!

Ik vond het gezellig om je weer even gezien en gesproken te hebben!
    Dikke zoen Lin
  2. Joost Plagge:
    Hoi Jos en Renieke,
    Bedankt voor je verslag.Ben nu helemaal op de hoogte.
    Nog een paar dagen en de lente doet zijn intrede.
    Ik geloof dat iedereen er aan toe is. Afwachten dus.
    We hebben elkaar zojuist gesproken dus is het nieuws op.
    Heel veel succes met alles en liefs,
    Pa Joost
  3. Josine Daniels:
    Beste Jos en Renieke,

Wat fijn dat jullie weer lekker "thuis" zijn. Ik heb nog wat leuke accommodaties gevonden voor Bali, maar dat laat ik nog wel even weten. Ik heb het op mijn werk liggen. Ik stuur jullie volgende week wel een mail.

Groetjes,
    Josine
  4. Els:
    21 maart 2011
    He Jos en Renieke

wat leuk om je verslag te lezen en de belevenissen te volgen! goed om te horen dat je les hebt gegeven en de "test" van de leerkracht hebt doorstaan.Ik benijd je om de heerlijke warmte maar moet je zeggen dat we hier gisteren, 20 maart, een klein voorproefje hebben gehad. 10 graden en een zonnetje!komt helemaal goed. Je kunt niet direct het onderste uit de kan verlangen. Ik ga me nog verdiepen in Skype: wordt vervolgd! groetjes Els
  5. Els:
    22 maart 2011
    He Renieke en Jos,

wat is het leuk om de verhalen te lezen en mooi dat je je op meerdere plekken op de wereld "thuis" kunt voelen. Dat jullie je draai hebben gevonden: perfect! Ook heerlijk weer: hier in Nederland hebben we de 1e mooie lentedagen ook al gehad dus ook wij gaan wat dat betreft de goede kant op. Ik ga me verdiepen in skype: wie weet tot snel horen en mailen.
    groetjes Els