Even bijkletsen

Hallo lieve mensen,

Wat fijn dat jullie nu heerlijk weer hebben in Nederland. Lekker genieten dus:).

Dat doen wij ook nog steeds:):). Elk weekend is voor ons is nog steeds een vakantie gevoel.  Boodschappen doen kan de hele dag tot s' avonds 10 uur dus je hoeft je niet te haasten. Nu is de temperatuur daar ook niet meer naar. Het is hier nu regelmatig 34 graden en volgens sommige taxichauffeurs wordt  het nog warmer :P:P. Tja ik dacht dat we er al waren. Ik moet zeggen dat je er wel aan went maar bij het lopen naar het centrum ben ik heeeeel blij dat ik een winkel in kan duiken om af  te koelen. Maar ik klaag niet. Zelfs hier hoor je s' morgens de vogels zingen. Dus toch ook een beetje een lentegevoel met alleen wat hogere temperaturen.

In maart hebben we de verjaardag van Jos gevierd heel bescheiden door uit eten te gaan en ons zelf te trakteren op de musical De Lion King. Dank voor de kaartjes die helaas iets later kwamen :S:S. De postbode kan nog heel vaak niet de juiste brievenbus vinden. Dus de TNT in Singapore verdient geen hoofdprijs. Als Iris nu de bezorger zou zijn zou het helemaal goed komen:D:D.

De musical was geweldig en we hebben genoten. Voor mij was het heel leuk om te zien hoe de rol van Timon werd gespeeld die ik zelf ook in de kortere versie heb gespeeld op school. Muziek, kleding en alles was geweldig:D maaaaaar hoe anders gaan de Singaporesen naar een musical. Jos en ik hebben ons werkelijk de ogen uit gekeken en verbaast. Ook hier blijkt dat veel draait om uiterlijk vertoon en het kunnen zeggen van ik ben bij de musical geweest. De meeste mensen om ons heen zaten tijdens de voorstelling te sms-en, mailen en niet naar het toneel te kijken. Ze misten of begrepen de grappen ook niet. Dus samen met nog wat andere expats zaten wij te lachen. Verder was er een pauze van een kwartier en die tijd hadden we al nodig om naar buiten te komen en daardoor kon ik mijn heerlijk glas wijn niet helemaal opdrinken. De schouwburg zelf was erg indrukwekkend. Heel groot hoog en wit met spiegelwanden. We hebben genoten.

Verder zijn we nog me een collega van Jos en zijn vrouw een zondagmiddag aan het toeren geweest in S'pore. Lekker ergens gegeten. Daar kwamen we erachter dat je eigenlijk je  eten moet delen met elkaar. Voor ik het wist had een stukje worst van Kok Hong op mijn bord en van zijn vrouw Kwee Nee kreeg ik wat zuurkool jaja zuurkool. Dus weer iets geleerd. Ze hebben ons veel verteld over het hoe en wat in S'pore. Erg interessant en zoals ik al eerder zei het is niet allemaal rozegeur en maneschijn hier.

Ook heb ik de eerst Rolls Royce gezien en een hele gave Maserati al denken wij dat die auto's meer van de bank zijn dan van de bestuurder zelf:)

Vrijdag 1 april(nee het is geen grap) heb ik voor het eerst ingevallen  in groep 6. Wat was dat weer heerlijk om tussen de kinderen in te zijn en weer voor de klas te staan. Daarna was het 2 weken vakantie en heb ik na de vakantie nog 3 dagen ingevallen in groep 6 en groep 3. Dat was deze week.

En zo vliegen de weken voorbij en zitten we al weer 5 maanden hier:D:D:D.

Verder weten we dat we de komende maanden bezoek krijgen en dat is ook gezellig. Iris komt voor de 2de keer en gaat na 3 weken door naar Nieuw-Zeeland om daar te gaan rondtrekken(ben jaloers:). Daarna komt ze weer bij ons lekker een maand bijkomen en nog een paar tripjes met ons maken naar Maleisie en Lombok denken we.

Op dit moment zit Jos al bijna een week in China. Hij reist van de ene stad naar de andere en vertrekt zaterdag(23e) naar Taiwan. Aangezien ik 2 weken alleen toch wel lang vind ga ik zondag naar Thailand om daar vrienden op te zoeken die daar vakantie houden:D:D:D. Volgende week donderdag zie ik Jos dan in Bangkok en gaan we daar nog 3 dagen rondlopen. Ben heel benieuwd hoe ik dit allemaal ga vinden maar dat komt wel in mijn volgende blog:).

Dit is weer een kleine update van ons leven hier. Ik wens jullie fijne dagen met heerlijk mooi weer en tot de volgende keer.

Liefs Renieke

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joost Plagge:
    Hoi Jos en Renieke.
    Bedankt voor je verslag. Ben weer helemaal bijgepraat en wacht e.e.a.wel af.
    Hier alles tof.
    Liefs,
    Joost
  2. Iris:
    22 april 2011
    JAAAAAA eindelijk hebben wij ook warm weer!! Al kunnen we nog niet tippen aan de 34 graden van jullie ;)
    Maar over drie weken kan ik er ook van genieten! En dan weer gezellig door taka zwerven en bijkomen van die warmte, terwijl ik achterna wordt gezeten door de verkoopster hahahah
    En op bezoek bij coco natuurlijk!!

Dikke kusss
  3. Patricia Marc:
    30 april 2011
    He hallo luitjes, leuk weer om te lezen. Wij genieten vandaag van een drukke , gezellige Koninginnedag prachtig weer heeeel heeel veel speelgoed en andere prullaria wordt te koop aangeboden, een heerlijke lunch van de Indonesische stand. Met de kinderen op terras gezeten en dan heerlijk mensen kijken.Verder genieten in de tuin met aan alle kanten muziek van de verschillende podia. Ik heb nu 2 weken vakantie we gaan ons voorbereiden op de aanstaande verbouwing...dus we weten wat we moeten doen die weken! Tot het volgende verslag dan maar weer. Geniet ervan Renieke en Jos