De laatste week.

Hallo lieve lezers,

Het is al weer een tijd geleden dat ik iets heb geschreven. De meeste mensen die mijn blog lezen, spreek en zie ik nog weleens via andere wegen. Zij zijn dan ook al op de hoogte van ons vertrek uit Singapore. Allemaal wat sneller dan we hadden verwacht maar we vinden het erg leuk om terug te gaan.

Jos had de kans om een andere baan te krijgen en is daar per 1 juni al in begonnen. Dat betekent dat we weer terug gaan naar Wijchen. Jos zal weer gaan werken vanuit NXP Nijmegen maar zeker nog zakelijk gezien terug komen in Singapore.

Toen we dus wisten dat we sneller terug zouden keren naar Nederland zijn we nog een week in Australie geweest. Eerst in Adelaide en bij mijn familie in de Barossa Valley. Na drie dagen nog 5 dagen in Sydney geweest. Die week was echt super. Wat een stad, wat een land. De australiers zijn niet allemaal even vriendelijk. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ontbijten is heel belangrijk in Australie. Ook in Sydney viel het ons op dat de meeste mensen buiten de deur ontbijten. We hebben in de Barrosa Valley 3 dagen lang rond gereden en bij veel wijnmakers binnen geweest. En maar wijn proeven. :D:D. Zo vervelend:P. We gaan zeker terug om meer van het inmense grote land te zien.

Nu zijn we aan onze laatste week begonnen. Jos heeft al een afscheidslunch gehad en vrijdagavond een afscheidsdiner. Ik heb me maar bezig gehouden met het uitzoeken van dingen die mee moeten in de container, in de koffer en de luchtpost.

In Wijchen in wordt op dit moment de woonkamer gesaust en de houten vloer weer als nieuw gemaakt door onze vriend John. Onze dochter heeft het er maar druk mee :). Maar het is wel lekker thuiskomen volgende week zaterdag(14 juli).

Terugkijkend naar de afgelopen kleine twee jaar zeggen zowel Jos als ik dat het een positeve ervaring is geweest in Singapore. We zouden het zo weer doen en zeker ook met de dingen die we nu weten en hebben ervaren. Een ding is zeker er zijn een aantal mensen in Nederland die blij zijn dat we weer terugkomen:D en wij niet minder. Hoe je het ook went of keert je bent en blijft Nederlander en zult nooit zo aan de warmte en cultuur kunnen wennen als je graag wil.

Zo dit is waarschijnlijk het laatste reis blog of misschien nog een als we thuis zijn.

Wie weet tot ziens in Nederland. Bedankt voor het lezen en de reacties op mijn reisblog!!

LIefs Renieke

1. Iris:
    5 juli 2012
    Super leuk en gezellig dat jullie weer terugkomen!
    Tot volgende week :D

Kus!!
  2. Marja:
    5 juli 2012
    Een ervaring en fijne herinneringen rijker.
    Welkom terug.
    Groetjes, Marja
  3. Daniëlle:
    Hoi Renieke en Jos,
    Nog 9 dagen en dan zijn jullie weer terug in ons kleine kikkerlandje, dus welkom back!
    Fijn dat Jos weer een job heeft, het is toch altijd maar weer de vraag waar je terecht komt. Jullie hebben in ieder geval een goede tijd uitgezocht om terug te komen qua temperatuur, eindelijk begint het hier nu ook een beetje warm te worden. Het zal voor jullie wel weer even wennen zijn, maar als je weer een paar weekjes hier bent dan lijkt jullie avontuur in Singapore waarschijnlijk een mooie droom.
    Terwijl Jos daar nu zijn afscheidsreceptie heeft, heeft Wil dat hier in Nederland. Hij heeft volgende week zijn afscheidsreceptie in Eindhoven. Ja...ja....hij wordt in juli 60 en mag/kan en gaat dan met pensioen. Maar zal nog wel wat werkzaamheden blijven verrichten.
    Nu jullie terugkomen, ontkom je natuurlijk niet aan de vraag hoe het met jou en je sax gaat?
    We kunnen in ieder geval bij de Saxplus van Carolien nog wel een goede en gezellige saxofoniste gebruiken hoor, er zijn er 2 gestopt en we zijn nu met 5 personen over, dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag. En bij mijn andere orkesten kan ik ook informeren, dus laat t.z.t. maar iets weten wanneer je er aan toe bent.
    Fijn dat jullie weer terug zijn, heel veel succes met jullie verhuizing terug naar jullie home in Wijchen, groetjes Daniëlle
  4. Klaasje:
    6 juli 2012
    Het zit er bijna op, fijn dat jullie weer terug komen. We hopen jullie snel weer eens even te zien en te spreken. Maak er nog maar een mooie week van. Groetjes ons beiden.
  5. Lineke:
    13 juli 2012
    Hé Renieke,
    Leuk voor ons dat jullie weer terugkomen. Als je weer een beetje gesetteld bent, wil ik graag eens met je afspreken om lekker bij te kletsen. En denk erom: thuis weer wennen, duurt óók een hele tijd!
    Liefs en tot...?