Thailand

8 juni 2011

Hallo lieve lezers,

Even een kleine update vanuit Singapore.

Zoals jullie misschien nog weten ben ik in april naar Thailand geweest. Eerst 4 dagen in Pattaya en daarna nog 3 dagen in Bangkok. Wat een belevenis. Zo anders dan Singapore. Het land, de mensen en Bangkok is zelfs drukker dan het centrum van Singapore.

Pattaya is een strandplaatsje waar helaas niet veel van het strand over was en ook niet de mooiste plaats is van Thailand maar wat zijn de mensen hier vriendelijk. Wederom moest ik daar weer aan wennen. Heb heerlijk genoten samen met 2 vrienden die me overal mee naar toe namen. Uiteraard moest ik ook met stokjes eten nou geloof me dan heb je een heel gezellige avond en voor mij is het goed voor de lijn:D:P.

Ook nog een geweldige boottocht gemaakt en gezwommen in zo'n heldere zee dat ik de vissen en zee egels zag op de bodem. Witte stranden uiteraard. Donderdag naar Bangkok waar ik Jos van het vliegveld heb gehaald. Die had al een hele rondreis gemaakt in 14 dagen. China, Hongkong en Taiwan.

Bangkok kan me niet bekoren. Het is er heel druk en veel smog. Opdringerige taxichauffeurs die je overal heen willen brengen. Niet iets wat Jos en ik nu echt leuk vinden. We hebben wel een fietstocht door Chinatown in Bangkok gemaakt. Dat was zeer indrukwekkend. Nauwe steegjes waar de mensen wonen en zelfs winkeltjes. Dan ineens sta je voor een hele mooie Chinese tempel waar het glimt en blinkt. Zeer tegenstrijdig. Verder al die zwerfhonden en katten dat is zeer triest. Voor mij was het wederom een cultuurshock en weer besefte ik hoe vreselijk goed ik het heb. Ook hebben we een tempel met een enorm grote boedha bezocht.

Verder heb ik ingevallen in groep 3. Zeer vermoeiend maar wel leuk. Ook groep 4 heb ik gehad en volgende week groep 5.

16 mei kwam onze dochter Iris Singapore weer onveilig maken:). Heerlijk 3 weken bij ons geweest en zelfs nog andere dingen gedaan dan shoppen, luieren, zwemmen.

Iris is nog met een vriendin van mij naar een dierenasiel geweest om daar te helpen want helaas zijn ook de mensen in Singapore niet zo aardig voor honden en katten.

Verder zijn we in de battlebox geweest. Een bunker die gebruikt werd in de 2de wereld oorl og.  Indruk wekkend.

Iris zit nu sinds dinsdag in Nieuw-Zeeland waar ze een rondreis gaat maken:D. Dus nog even verder vakantie vieren. Begin juli komt ze terug bij ons en blijft dan nog 5 weken. En wie weet komen Ivo en Eric ook nog deze kant op. Zou wel echt top zijn om met z'n 5 in Singapore te zijn. We wachten rustig af.

Wat hebben jullie een mooi weer gehad dit voorjaar en nu maar hopen dat het zo blijft.

De mensen die me hebben gemaild of hebben gereageerd op een blog super bedankt. Altijd leuk om iets vanuit Nederland te horen.

Tot de volgende keer

1. Patricia Marc:
    8 juni 2011
    Hoi Renieke en Jos

Ja je leest inderdaad vaker dat op de fiets door Bangkok, zo geweldig moet zijn! Wat leuk dat Iris ook weer is geweest, ben benieuwd hoe haar Nieuw Zeeland zal bevallen!
    Hier in EHV alles oke, Marc vrolijk op zijn fiets naar Veldhoven.
    Ondertussen zijn we begonnen met de verbouwing, onze slaapkamer omgetoverd tot zit- slaapkamer. De kleine kamer omgebouwd tot keuken, gezellig zo kneuterig op elkaar!
    Wij "varen" langzaam naar het einde van het schooljaar toe, de leerlingbesprekingen morgen, rapporten mee en gesprekken met de ouders binnenkort. Jeetje wat vliegt een schooljaar toch voorbij!

Groetjes vanuit een zonnig Eindhoven.

Patricia en Marc
  2. Iris:
    9 juni 2011
    Hey lieve mams en paps

Leuk verhaal weer hoor! Ben benieuwd wat jullie mee maken in de weken dat ik weg ben :) Mams, succes met invallen volgende week en paps succes in Shanghai!!! Dikke kus vanuit NZ
  3. Daniëlle:
    15 juni 2011
    Hallo Renieke en Jos,

Dat is weer een tijdje geleden. Ik heb een drukke tijd gehad, maar alles begint weer een beetje op het normale leven te lijken.
    We missen je natuurlijk nog steeds bij het ensemble van Carolien. Voor volgend jaar komen er een paar saxofonisten uit Wijchen bij, maar ik mis natuurlijk onze gezellige onderonsjes. We hebben nu een officiële naam namelijk: Sax-Plus. Je raadt natuurlijk nooit waarom we sax-plus heten?
    Bij het ensemble van Ed hebben we nog geen saxofonist, dus je plekje is nog open. 2 juli gaan we met z'n allen kanoën op de Raam en daarna Italiaans eten bij Annemieke.
    Bij het amusementsorkest de Hoemannen in Malden is het kei-leuk. Leuke mensen, leuke muziek, we hebben zaterdag nog ge-bbq-d,helaas kwam het toen even met bakken uit de lucht, maar de tuin had het hard nodig.
    Zoals ik lees gaat het bij jullie daar ook prima, leuk dat je weer voor de klas staat, zal zeker even wennen zijn, vooral de drukte om je heen zeker? Maar het houd je natuurlijk ook van de straat, anders word je daar maar een hangoudere (sorry, hangjongere) en dat is natuurlijk ook niet goed!
    Bangkok is inderdaad een hele rumoerige stad, daar kun je het beste met oordopjes doorheen rijden:)
    Wil is op dit moment weer een weekje weg, soort teambuildingsweek, met onbekende bestemming en onbekend programma.
    Heel veel groetjes uit Malden.
    Daniëlle