Voor het eerste keer een loge in S'pore

Hallo lieve allemaal,

Voor je het weet ben je weer een paar weken verder in het nieuwe jaar :). Maar de afgelopen weken waren wel heel speciaal en leuk. Onze dochter Iris landde na een lange vliegreis van 12 en half uur op Changi waar haar pap en mam in alle vroegte(6.30) stonden te wachten. Moe maar nog helemaal hyper sloten we haar in onze armen en gingen richting huis. Mooi om te zien hoe ze reageerde en om zich heen keek. Zo deed ik namelijk zelf ook toen ik de eerste keer in S'pore was. Het verkeer, de vele taxi's, de hoge gebouwen, het mooie weer.

Aangekomen in ons appartement wat gelijk door Iris werd bekeken hebben lekker ontbeten en toen moesten we zwemmen uiteraard:D:D:D. Het is net of ik droom zei Iris dat ik hier nu in het zwembad lig en dat het zo lekker warm is. Wat een verschil met Nederland.

Na de vele kopjes koffie op weg naar Orchard road, de winkelstraat. In de metro er naar toe. Ik zal kort blijven maar Iris  wist niet wat ze zag. We hebben samen haar afstudeerkadootje uitgezocht. De meneer die ons hielp was voor Iris niet te verstaan(Singlish). Wij beginnen er aan te wennen:)

De rest van de dagen hebben we eerst even rustig aan gedaan. Iris had een stressvolle tijd achter de rug en we zagen haar steeds meer opknappen. Uiteraard hebben we nog wel wat cultuurtripjes gedaan. Chinatown, Little India, boottocht, winkelen, naar Ikea waar Iris er met een karretje van iemand anders vandoor ging, uit eten en bij Jos op zijn werk geweest. Maar vooral genoten van elkaars aanwezigheid. Weer lekker koffie drinken en kletsen. 15 januari is Iris weer richting Nederland gegaan met een nieuwe koffer en een heleboel nieuwe aankopen en kadootjes. Ik mis onze koffieleutuurtjes s' ochtends wel Iris maar wat ben ik blij met Skype:D:D:D:D. Het was echt super en ik weet dat je snel weer komt. De laatste dagen liep Iris rond in S'pore alsof ze er al jaren woonde:D:D:D.. Geweldig om te zien.

Jos moest nog naar Shanghai tussendoor. Met hem gaat het ook heel goed. Nog steeds druk maar goed te doen. Op dit moment zit hij in Taiwan. Volgende week naar Filipijnen en dan naar Europa.

17 januari ben ik weer gezellig:S bij de tandarts geweest waar de wortelkanaalbehandeling werd afgerond. Gelukkig goed verdoofd en dat was maar goed ook want wat bleek ik had 4 wortels ipv 3 wortels. Dus moest die 4de wortel nog schoongemaakt worden. De tandarts is anderhalfuur met me bezig geweest en ik  heb 3 afleveringen van Friends gezien. Heel leuk maar met je mond vol apperatuur kun je niet lachen:S:S. Maar het leidt zeker lekker af. Nu ben ik even klaar met tandartsen......

Woensdag(19 jan) had ik een afspraak met de onderdirecteur van de Hollandse school. Heb een uur rondgelopen met haar en ben gevraagd om invalkracht te worden. Dat ga ik zeker doen. Ik vond heerlijk weer tussen de kinderen en het onderwijs en de manier waarop ze dat geven spreekt me enorm aan. Dus een nieuwe uitdaging voor me. Moet nu eerst de formaliteiten in orde maken. Als het een beetje mee zit kan ik al heel snel een week meedraaien in verschillende klassen:D:D.

Komende vrijdag ga ik op bezoek bij de vrouw van de ambassadeur van Nederland. Gezellig koffie drinken met expatvrouwen en we krijgen ook een lezing van een kunstenares.

Verder is het hier nu de voorbereiding van het Chinese Nieuwjaar. Alles is rood gekleurd en ik hoop zondag even samen met Jos naar Chinatown te kunnen gaan om de verlichting te zien. Het is hier een heel belangrijk feest. Overal zie je standjes met snoepgoed, chocolade grote pakketen met allerlei etenswaren met o.a slakken. Schijnt erg belangrijk te zijn om die in huis te hebben.

Lieve mensen ook ik voel me hier nog steeds happy en wil nog niet terug naar Nederland.

Tot het volgende blog en wie weet zie ik sommige mensen in februari wel.

Liefs Renieke

1. Joost Plagge:
    20 januari 2011
    Bedankt voor dit prachtige verhaal- zie al weer uit naar de volgende.
    Liefs,Joost
  2. Lineke:
    hé Renieke,
    Chinees nieuwjaar: dat wordt je huis poetsen en allemaal nieuwe kleren aanschaffen. En dan maar aan het koken!! De avond tevoren zijn alle winkels en markten 24 uur open. Ik ben benieuwd of ze nog steeds van die vette, platgeslagen kippen eten (Rudy noemd3e ze verkeersslagtoffers!). 't Is goed om te lezen hoe goed je je draai gevonden hebt. wat heb je al gezien van de toeristische tips, die ik je gegeven had? Ben wel benieuwd! Ik verheug me nu al op je volgende update. geniet van je vrije dagen en de glitter (en niet te vergeten de leeuwedans :( )
    groetjes
    Lineke
  3. Daniëlle:
    Hoi Renieke en Jos,
    Wat een gezellig stuk weer om te lezen. Ik kan me ook wel voorstellen wat voor feest het is om je dochter weer te zien. Dat waren wij ook toen we afgelopen zomer naar Nieuw-Zeeland gingen om Nicole te bezoeken die daar een half jaar stage liep. Het zal ook wel weer even slikken zijn geweest om haar uit te zwaaien, maar ik las dat ze snel weer op bezoek komt, gezellig!
    Gelukkig heb je je tandarts-avontuur afgerond. Volgens mij komt het wel vaker voor dat je 4 wortels aan een van de achterste kiezen hebt, in jouw geval word je daar natuurlijk niet echt happy van :( Dan lach je als een boer die kiespijn heeft. Gelukkig dat het leed geleden is en je weer met een "Macleans-lach" kunt rondlopen :)
    Het Chinese Nieuwjaar schijnt een gigantisch mooi feest te zijn dus geniet er maar van en maak maar wat mooie foto's voor ons hier in Nederland, dan kunnen we een beetje mee genieten. Wat mij betreft mag de zomer wel weer komen. Dus als jullie naar Nederland komen neem dan in ieder geval de zon mee!
    Groetjes Daniëlle
  4. Piet en Siets Bosma:
    20 januari 2011
    Hallo Renieke en Jos Wij genieten enorm van jouw verhaal over het verblijf in die grote stad. Ook de foto*s worden door ons goed bekeken.Jullie hebben een mooie tijd gehad met Iris.Ik denk dat ze vast en zeker weer komt.Wat is de wereld aan de ene kant groot,maar skype brengt je dichterbij.Toen wij bij jouw ouders waren op zondag . . . hebben wij eigenlijk voor het eerst kennis gemaakt met Skype. Wij hebben het nog niet nodig,maar Jacqueline en haar man gaan mogelijk voor de dienst naar Curaçao en dan is contact houden met Skype mooi.
    Bedankt voor de foto*s en het verhaal. Groetjes Oom Piet en Tante Siets
  5. Iris:
    Hey Lieve pap en mam,

Wat heb ik het heerlijk gehad bij jullie. Wat een wereldstad, ik vond het er echt geweldig! En ja ik kom zeker terug :D
    En wat hebben we dan ondanks de warmte nog veel gedaan, dat van dat karretje bij de ikea had er natuurlijk niet ingehoeven ;)

Ik mis de koffie uurtjes, vijf uur rose tijd, 's avonds yatzeeen (schrijf je dat zo?) en analyseren wat er aan de overkant in de andere appartementen gebeurt :D

Mam, wat heerlijk dat je aan de gang kan op de Hollandse school :)
    Pap, succes met al die reisjes!

Gezellig dat jullie snel weer in Nederland zijn!
    Denk aan jullie! Kus!
  6. Iris:
    20 januari 2011
    PS: zit net de foto's te kijken, maar waar is die foto gebleven van mijn totaal geintergreerde vader en moeder :P
  7. Pieter & Arjen:
    21 januari 2011
    Hé Renieke, lees dat alles goed gaat met julie.Nog steeds het vakantiegevoel? Leuk om je dochter op bezoek te hebben. Groetjes vanuit een zonnig en op dit moment koud (-16) Val Thorens, waar Arjen overigens gisteren is gezakt voor zijn examen in het skiklasje. Skieën is duidelijk niet zijn hobby. Groetjes van ons.
  8. Josine Daniels:
    23 januari 2011
    Beste Jos en Renieke,
    Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen. Het ziet er echt allemaal geweldig uit! Ik ben wel een beetje jaloers op het lekkere weer! Leuk om jullie op deze manier te volgen. Wat is trouwens jullie skype adres? (van ons johanjosine) Kunnen we misschien een keer skypen!
    Groetjes,
    Josine