Ons nieuwe huis

5 december 2010

Hallo lieve mensen in het koude witte Nederland. Hier weer een kleine update van ons uit  het warme zonnige Singapore:).

Sinds donderdag zitten we in ons appartement. Heerlijk:D:D. De verhuizing ging weer uitstekend. 10 uur begonnen de mannen en om half een stond alles in uitgepakt in de kamers. Op 1 ding na alles compleet. Onze mooie rolluikast kon niet in elkaar gezet worden omdat de pennen weg zijn:S....waar de verhuizer ze heeft gelaten geen idee. Maar verder alles top. Heb gelijk wat foto's gemaakt van de inrichting en door gestuurd naar mijn binnenhuisarchitecte Iris:D:D. Ze heeft tenslotte meegeholpen met het uitzoeken van de meubels, het linnengoed, de pannen en potten enzovoort. Ze was niet ontevreden...pffffffffff gelukkig. 3 januari is ze hier bij ons om 2 weken te genieten van Singapore, de jaccuzzi en het zwembad. Er zal dan nog wel het een en ander aan mijn inrichting worden veranderd:D:D.

Afgelopen weekend hebben we nog een boottochtje gemaakt over de Singaporese rivier. Was erg warm maar lekker briesje maakte het iets aangenamer. Jos moet duidelijk nog wennen aan de warmte. Ik merk dat ik het nu bij een regenbui al koud krijg (26gr) en een vest aan doe. Hoe moet dat toch als we in februari terugkomen in Nederland. Mag hopen dat de sneeuw en vorst dan weg is.

Verder ben ik deze week op zoek geweest naar de Fountain of Wealth. Nou een ware zoektocht en ik belandde dus ook weer helemaal ergens anders: bij de rivier. Heb daar maar even heerlijk gezeten en geprobeerd via mijn i-phone de weg naar die fontein te vinden: het is gelukt. Toen ik hem had gevonden viel het me zo tegen. Hij was niet groot maar klein. Op speciale tijden wordt hij dus heel groot. Verder kun je een wens doen door 3 keer om de fontein heen te lopen en je rechterhand in het water te laten hangen. Bussen vol Japanners die dat uiteraard doen. Deze bleekscheet (alhoewel ik toch al weer verkleurd ben) heeft dat niet gedaan. De terugtocht was ook weer hilarisch maar die bespaar ik jullie.

Verder hebben we nu een bankrekening geopend en onze internet, tv en telefoon aansluiting geregeld. Het opvallende is wel dat alles hier erg snel geregeld is. Vrijdag om 12 uur had ik internet, tv en telefoon. Wij s'avonds even uitproberen en naar huis bellen. Maar dat lukte niet....Wij weer op internet en ja hoor wat bleek we moesten nog iets aanvragen om internationaal te bellen. Kortom ze zijn snel met alles maar denken niet echt mee met je. Voor ons lijkt het logisch dat ja als buitenlander naar het buitenland wil bellen.

Vandaag heerlijk gezwommen en genoten van de jaccuzzi uiteraard. Ik denk dat ik zo nog maar even ga:D:D

Ja Arjen er wordt zeker nog gewerkt. Het meeste en langste door Jos maar ik als homemanager heb het ook druk met cleaning.

Jos heeft het al lekker druk maar is erg enthousiast wat zijn werk aan gaat. Als een vis in het water voelt hij zich. Dus een goede keus. Hij gaat komende donderdag en vrijdag naar Hongkong en volgende week de hele week naar Shanghai. Ik blijf dan nog lekker in thuis en geniet nog even van de privacy. Lekker zwemmen, sax spelen( jaja Danielle).

We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen.

Groeten van Jos en Renieke

1. Marja:
    5 december 2010
    Tssss decadent daar in dat bubbelbad ;) Geen inkijk van de buren of het moeten bouwvakkers (vast zonder bouwvakkersdecolete ;))zijn.
    En zoals het hoort je trots, prominent bij je bammetje en piepers *hm of heb je die daar niet?*
    eniewee met zorg en gevoel voor kleur ingericht, nu nog een parkietje of een poesje haha
  2. Daniëlle:
    Hoi Jos en Renieke,
    Wat fijn dat het (buiten jullie rolluik-kast) gelukt is om voor Kerst een beetje op orde te zijn. Dat geeft meteen een beetje gezelligheid en sfeer. Aan de foto's te zien ziet het er al leuk uit. Hier is inmiddels al aardig wat sneeuw gevallen, wel mooi om te zien, dus misschien krijgen we dit jaar een witte kerst. Dat zal bij jullie wel vreemd zijn; kerstmis en 26 graden. En dat noem jij koud!!
    Fijn voor Jos dat hij het ook goed naar zijn zin heeft op zijn werk, dat is toch altijd weer afwachten hoe dat gaat.
    Volgende week moet je je dus alleen vermaken, zal wel even wennen zijn, maar dat zal wel lukken. Lekker zwemmen, in de jacuzzi bubbelen, eventueel met een goed boek er bij, drankje erbij met zo'n vrolijk parapluutje en een rood kersje erin,.....ik zie dat helemaal voor me. Nu nog een lakei die met een grote veren waaier boven je wappert, lijkt me helemaal te gek! Normaal zal Jos dat wel doen, maar als hij weg is zal dat natuurlijk iemand anders moeten doen!!
    Verder gaat hier alles zijn gangetje, we hebben dit jaar 2 kerst concerten met @Speranza, een daarvan in ons favoriete kapelletje. Dat klinkt daar elk jaar weer fantastisch. Verder speel ik sinds kort ook in het Amusementen Orkest De Hoemannen in Malden. Ze hebben een uitgebreid repertoire van James Last tot Jantje Smit en sommige stukken zijn echt op een super snel tempo. Een echte uitdaging, maar echt heel erg leuk. Dus ik speel nu op maandagavond bij de Hoemannen, woensdagavond bij Carolien en donderdagavond bij Ed.
    Het is wel iets drukker geworden maar de repetitie van de Hoemannen valt meteen aansluitend na mijn EHBO avond dus dat komt goed uit.
    Verder is Nicole weer terug uit Nieuw-Zeeland, is dus ook afgestudeerd, heeft in Beilen bij Friesland Campina een baan en ze gaat in Zwolle wonen. Ze heeft sinds woensdag daar ook al een kleine etage en gaat 17 december verhuizen. Dus nog werk in overvloed. Ik ga nu dan ook weer blazen.
    Groetjes en tot mails, Daniëlle
  3. Pieter & Arjen:
    6 december 2010
    Lekker genieten zie ik. Maar langzaam overschakelen naar de "werkmodus" dacht ik zo. Lijkt me dat je als homemanager nog niet zo veel te managen hebt maar je kantoor ziet er in ieder geval gelikt uit. (hoe warm is dat water of is de jacuzzi juist gevuld met koud water?) Had mijn grote vriend Arjen commentaar op jou "luie"leventje? Moet hij zeggen. Is hij nog niet langs geweest? hahahahaha Wij hebben Sint maar weer weggestuurd naar zijn eigen warme landje en gaan ons opmaken voor de Kerstman. Hebben ze die daar bij jullie ook of doen ze daar niet aan? Zag in ieder geval op de foto's wel versierde kerstbomen langskomen. Las afgelopen week in de wachtkamer bij de tandarts in een reisgids iets over Singapore. Ging een artikel over hotel Sands Sky Park. Al geweest daar? Foto's waren erg mooi. Hebben een zwembad waar je zo over de rand lijkt te verdwijnen.
    Hé veel plezier en zie je volgende reisverhaal wel weer langskomen.

Warme knuffel uit een koud kikkerlandje
  4. Klaasje:
    7 december 2010
    Hoi Jos en Renieke,

Wat ziet jullie appartementje er leuk uit,leuke meubeltjes hoor! Fijn dat jullie het er naar de zin hebben en dat Jos zijn draai heeft gevonden op het werk.Dat het goed voelt is heel fijn.
    Geniet maar lekker! Liefs en groetjes van ons beiden.
    Harry en Klaasje