De eerste dagen in Singapore

19 november 2010

Hallo hier is ons eerste bericht vanuit Singapore.

Na afscheid van de kinderen en verdere familie te hebben genomen(was even moeilijk) zijn we door de douane gegaan. Nog even een aantal echt Hollandse klompjes gekocht voor de mensen in Singapore die ons ontzettend goed hebben geholpen.

Na een goed verlopen vlucht waarin we door een Nederlander die al 5 jaar in Singapore woont van allerlei praktische tips werden voorzien zetten we weer voet op Singaporese bodem. In de taxi realiseren we ons dat dit voor in ieder geval 2 jaar ons thuis is. Het voelt nog steeds goed en we hebben er zin in.

Afgelopen dinsdag zijn we bij NXP geweest. Met de metro erheen en ja hoor jackpot het regent als we uit het station komen. Het stort regent en onweert. Deze tijd van het jaar is dat wel vaker zo. Meestal tussen 3 en 5 maar het blijft warm:).

Woensdag was het hier een nationale feestdag dus erg druk in mooiste winkelstraat van Singapore. Ze zijn ook druk bezig om alles voor de kerst te versieren. De ene boom is nog groter dan de andere.

Wij gaan maar even mee in de horde mensen. Ook gaan we nog even naar ons appartement. Het staat er nog:). We zijn erg benieuwd hoeveel mensen er al wonen.

Donderdag moesten we naar de Immigration voor onze longtermpasses. Eerst even op de foto en dan wachten tot je wordt opgeroepen. Nou wachttijd kennen ze daar niet. We moesten er om 10 uur zijn en we werden ook om 10 uur geholpen. Om half 11 zaten we bij Starbucks aan de koffie.

Jos is naar zijn werk gegaan en ik ben lekker even in een winkel geweest die ik nog niet van binnen had bekeken.

Vandaag(vrijdag) is Jos op tijd naar zijn werk gegaan en heb ik besloten om naar Little India te gaan. Wat is een metro dan heerlijk. Daar aan gekomen waan je je in een andere wereld. Lijkt niet op het centrum van Singapore. Overal kleine winkeltjes met van alles en nog wat. Ik moest voor het eerst afdingen maar dat ging me goed af. Een hele belevenis, alleen de geuren en kleuren al. Al met al een geslaagde morgen met 2 mooie omslagdoeken.

Daarna lekker in het hotel afkoelen en mijn voeten even rust geven.

Dit weekend gaan we weer verder toerist spelen.

Een warme groet

1. Joost Plagge:
    19 november 2010
    heerlijk om te lezen dat het jullie uitstekend bevalt in Singapore althans de eerste indrukken.
    zie uit naar het vervolg.
    Liefs
    Joost
  2. eLJe:
    19 november 2010
    Kunnen we een handeltje beginnen in omslagdoeken? Op de Albert Cuyp brengen die veel op :) Kijk even of er meer te exporteren is??

Veel plezier daar!!
  3. Lineke:
    hé luitjes,
    Wat klinkt dat heerlijk bekend! Behalve dan die wachttijden: dat heb ik wel anders meegemaakt! Hele afleveringen "Mr. Bean" (waar ik niet van houd en na Singapore al helemaal niet meer) heb ik daar bekeken!
    Zorg ervoor, dat je wel op Orchard bent tijdens de "Christmas Light-UP". Het is de moeite waard.Voor zover ik het kan bekijken is dat morgen. Heel veel plezier en vertel ons erover!
  4. Leony:
    19 november 2010
    Geweldig om jullie eerste indrukken mee te beleven!
  5. Paula:
    20 november 2010
    Hoi Jos en Renieke,

Super leuk om zo mee te kunnen "kijken" met jullie!
    Een toeristisch :-) weekend samen!

liefs Paula
  6. Patricia Sprokel:
    20 november 2010
    Hoi Renieke en Jos

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen....geniet samen...maak er een mooi "thuis" van. Mooie foto's nu al..dat belooft nog wat.
    Groetjes Patricia en Marc Sprokel